// Mobilt bredbånd portal med prissammenligning, leksikon, artikler, anmeldelser og meget mere.
Bredbånd hastighed – Test din internet hastighed
Som forbruger betaler du oftest også efter hvor stort hurtig en forbindelse du har, faktisk findes der stort set ikke nogle, hvor dette ikke er tilfældet. Det er ligegyldigt om du bruger mobilt bredbånd eller bare en anden form for bredbånd, du vil stadig komme til at betale for hvor hurtig en forbindelse du vælger.
Derfor bør man som forbruger også være interesseret i, at man rent faktisk modtager det produkt, som man betaler for. Hvis man ikke er specielt teknisk, kan dette selvfølgelig godt være lidt svært, at finde ud af. For selvom man måske ikke åbner hjemmesider, eller downloader filer så hurtigt, som man troede man ville, er det svært at se om man får det man betaler for. Oftest kan det nemlig ligeså godt være din computer, der er lidt langsom.
Der findes heldigvis måder hvorpå du, som forbruger kan finde ud af om du får hvad du betaler for. Det kan vi blandt andet hjælpe dig med ved hjælp af vores bredbånds hastighedstest, som du finder ved at følge linket her: Bredbånds hastighedstest
Denne test undersøger både hvor hurtigt din bredbåndsforbindelse henter filer fra internettet (download), og hvor hurtigt den ligger filer op (upload). Efter at du får resultaterne fra testen kan du så sammenligne med de papirer du har fra din udbyder, der meget gerne skulle fortælle dig hastigheden på dit bredbånd. Hver opmærksom på, at forbindelsen specielt med mobilt bredbånd godt kan svinge lidt, hvis du er langt væk fra en sendemast.
Hvis det viser sig, at din forbindelse er meget langsommere end det du egentlig betaler for, kunne det muligvis være en rigtig god ide, at tage fat i din udbyder. Det er muligt, at der er en rigtig god forklaring på hvorfor forbindelsen ikke er ligeså hurtig, som du er blevet lovet. Men det kan også være, at der ikke er.
Såfremt din udbyder ikke kan komme op med en ordentlig undskyldning, bør du lægger pres på dem. Kræv at de omgående får det bragt i orden, så du får hvad du egentlig betaler for. Du skal ikke have ondt af dem, eller give dem lang tid til, at fikse det, husk på at det er dem selv der har lavet en fejl til at starte med. Hvis de af den eller anden grund ikke kan eller vil fikse det bør du overveje om, det ikke er en ide, at finde en anden udbyder.
god artikel.