// Mobilt bredbånd portal med prissammenligning, leksikon, artikler, anmeldelser og meget mere.
Opsigelse af mobilt bredbånd abonnement
Selvom de fleste selvfølgelig er glade for mobilt bredbånd, dem der har i det mindste. Kan det selvfølgelig sagens ske, at man kommer i en situation, hvor man er interesseret i at opsige sit mobile bredbånd abonnement.
Grundene kan være mange til at man gerne vil opsige sit abonnement på mobilt bredbånd, det kan være at du har fundet ud af at mobilt bredbånd ikke lige var dig, så skulle du måske i stedet overveje almindeligt bredbånd? Det kan også være, at du bare ikke har råd til det i længden, så kan man være tvunget til at opsige sit abonnement. Ellers har du måske bare fundet en anden udbyder, som du gerne vil skifte til. Lige meget hvad, er det heldigvis for dig normalt rimelig let at opsige sit mobile bredbånd abonnement.
De fleste selskaber tillader at du kan opsige dit mobilt bredbånd abonnement, ved at sende et brev til din udbyder, hvor du beder om at blive meldt ud. Grunden til at det skal foregå skriftligt, er for at sikre dig, så at der ikke på samme måde kan snydes. Der er dog alligevel nogle ting du skal være opmærksom på når du gerne vil opsige et abonnement.
Der er ofte en månedsopsigelse, hvilket vil sige at du skal opsige en måned før du vil stoppe som abonnent. Så vær opmærksom på dette hvis du ikke vil betale for en måned, som du alligevel ikke bruger. Derudover bliver mobilt bredbånd også tit solgt med binding, hvilket vil sige at du er låst til et abonnement i en hvis periode, ofte 6 måneder. Hvis du er bundet hos din leverandør bliver du nød til, at vente indtil denne periode udløber før du kan komme ud af abonnementet.
Når du opsiger dit abonnement ved din udbyder, bør du også sikre dig at få noget på skrift. Få din udbyder til at sende et brev eller mail, hvori de bekræfter at de har modtaget din opsigelse. Hvis der så senere skulle opstå problemer, er du pakket ind. Da du så vil kunne bevise, at du har opsagt dit abonnement. Det sker nemlig desværre nogle gange, at der opstår lidt problemer ved udbyderne i forbindelse med opsigelser, og den ikke bliver behandlet korrekt. Så hvis du har noget på skrift kan det ikke gå helt galt, så har du altid det at referer til.
Hej..
Vil gerne opsige mit skyline mobilbredbånd. Jeg bestilte det primært fordi der ikke er nogen form for bindingsperiode, hverken de første 6 måneder eller på andre punkter.
Når der nu ikke er nogen former for bindingsperiode,hvor lang tid kan skyline så “holde på mig” endnu.. Stadig de 30 dage?
Hvis ja, hvorfor, finder det lidt mærkeligt.
M.v.h.
Michele Smed
Hej Michele,
Tak for din kommentar. Jeg vil prøve at hjælpe dig, så godt jeg kan.
Ifølge betingelserne hos Skyline kan jeg uddrage dette:
Kunden kan skriftligt pr. e-mail eller brev opsige abonnementsaftalen med et varsel på mindst 30 dage efter bindingsperiodens udløb.
Det vil sige at ja du kan opsige dit abonnement, men med et varsel på 30 dage. Det er ikke til sige hvorfor, men er nok i et led til at få lidt ekstra indtægt ud af de kunder der stikker af.
Christopher R.